Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Laura Christensen ser vi nu i ”Mammon”, vem är danskan…?

laracc

En danska i den norska serien Mammon på TV. Hon har haft en central plats i dansk film och tv i över tjugo år redan. Fakta – Laura Elisabeth Christensen, född i januari 1984 i Østerbro i Köpenhamn, är en dansk skådespelare. 1,60 m lång.

Laura debuterade som barnspelare i filmen Min fynske barndom och hade sin första stora roll i Tøsepiger.

Laura Christensen är sedan augusti 2007 gift med skådespelaren Thomas Levin, född 1978. Han är en skådespelare och författare, känd för Lost Weekend (2000), Regel nr. 1 (2003) och Familien Gregersen (2004).

I maj 2010 födde hon en son, Jacob nu 7 år.
”Vi vill ha fler barn, men inte just nu. Det är alltid om att hitta rätt tid, sade Laura.” Men läste att nyligen – 14 juni 2017 blev de föräldrar till en flicka.

Senare TV, film?
Dirch (2011), Den tredje makten (2004), Midsommar (2003), Polisen på Samsö (1997).
Hon har även bland annat medverkat i Råzone (2006), Kandidaten (2008) och Ondskans rum (2005). Nu ser vi pågående, norska thrillerserien Mammon på TV.

laurac1

Citat Laura:
”Jag kände mig helt säker och på plats i Norge, trots att jag var ”outsider” från Danmark. Varje gång jag satt på expresståget från Gardermoen till Oslo, jag kände mig hemma. Det var tack vare den stora fina gänget bakom ”Mammon” som tog mycket väl hand om mig.”

Serien som handlar om makt och är ganska våldsam. Kort? ”Den grävande journalisten Peter Verås försöker på nytt få fram sanningen i serien om intriger, politiskt maktspel och mediernas yttrandefrihet.”

Kuriosa:
En del av serien spelas in i – motorrummet på en gammal fraktbåt. Under de sju månader för inspelningarna av ”Mammon” så pendlade Laura mellan Norge och Danmark. Kärleksscenerna med Peter Verås, spelad av Jon Øigarden, tyckte hon kändes bra, det var äkta och naturligt. Laura hoppas jag få se mer, duktig.

Källor:
billedbladet.dk
en.wikipedia.org
imdb.com
sfi.se
svt.se
vg.no

intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.