Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Let´s dance-juryns Cecila Lazar, duktig med humor, vad du ej vet…

Denna kvinnan kom in 2016 i våra TV-apparater på fredagar och blev en i juryn i ett populärt program. Visst fick hon kritik direkt, hon skulle ju efterträda en van medlem som ersatts. Men jag tycker hon lyser, är duktig och med glimten i ögat! Så, inte lätt hitta fakta, men något om denna sköna dam 🙂

Hon heter – Cecilia Maria Lazar, Göteborg, född i slutet av maj 1959, 57 år ung alltså. Hon bor i Göteborg med sin man Per som funnits – hos henne i 33 år. De har en dotter, Marielle, som arbetar i deras familjeföretag Lazars Danssklubb. Klubben har på kort tid blivit en av Sveriges största och mest aktiva inom tiodans.

Hon fick frågan:
”Har du tävlat i dans?
Ja, slutade dock som 17-åring för jag ville tjäna pengar på dans och då blev man proffs……idag finns ingen skillnad amatör eller proffs.”

Enligt källan så bor hon i ett småhus på drygt 140 m² med Per-Olof Bertil, född 1952. Cecilia är också involverad i mycket med dans, och med i Svenska Danssportförbundet.

Idag drivs familjeföretaget Lazar Dansstudios vidare av Cecilia, hennes man och deras dotter Marielle Lazar, samt Cecilias bror Johan Lazar.

lazarc

Cecilia har berättat något roligt:
”Ditt mest pinsammaste minne i livet?”

”Jag var 13 år och dansade jazzbalett. Vi satt och tänjde benen för att göra split och plötsligt släpper jag en brak som hördes. För mig kändes det som en hel blåsorkester på en gång, alla tittade åt mitt håll och jag ville bara försvinna från jordens yta. Jag försökte låtsas oberörd men ansiktet lyste som en tomat.” 🙂

Vi som ser, sett programmet vet att nu består juryn av – Tony Irving, Ann Wilson och Cecilia Lazar. Och igen, vem kan ej älska Stina Wollter!  ❤

Källor:
merinfo.se
worlddancesport.org
sarapärleros.se
lazar.se
svd.se

intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.