Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Clara Henry, programledaren och Youtubestjärna, ses i Melodifestivalen…

Clara är den okända tjejen som tog ett steg fram i Melodifestivalen, som en av tre programledare. Okänd, en som har mängder följare på youtube? Men i media ganska tyst tills nu. Hon är, har varit programledare med David Lindgren, 34, och Hasse ”Kvinnaböske” Andersson, 69 år. Orutin bland alla tre som programledare, de har fått många åsikter. Clara tycker jag gjort det bra.
Vem är hon då?

Clara Susanna Henry, född i april 1994 i Gökskulla, en svensk bloggare samt programledare i radio och TV. Hon har drygt 400 000 prenumeranter på sin Youtube-kanal 2016 och hon har även haft en egen talkshow på Kanal 5 Play. 2015 debuterade hon som författare med boken Ja jag har mens, hurså?, och hon är en av programledarna för Melodifestivalen 2017.

Hon är en som tycker mycket så då vill man synas. Men hon har uttryckt att hon är pansexuell. Hon har berättat om sin syn på sex och relationer som varar livet ut. ”Jag gillar tanken på att vara med den personen som jag gillar och när jag inte gillar den personen mer så kan jag vara med någon annan jag gillar. Och jag är livrädd för graviditeter så jag kommer nog aldrig bli gravid. Om jag träffar en tjej som jag gillar tillräckligt mycket så kan hon få föda ett barn om hon har vagina. Men jag kommer aldrig göra det. Tror jag nu i alla fall.” (?)

Nå, Clara Henry växte upp i bostadsområdet Gökskulla i Landvetter utanför Göteborg, och gick 2013 ut från gymnasiets samhällsvetenskapliga program, med inriktningen journalistik. Hon har en yngre syster, Kimberly, och en yngre bror, Christoffer. Hennes far har vuxit upp i Storbritannien, men har bott i Sverige i många år.

Under tonåren var Henry ungdomsreporter på Göteborgs-Posten. Sedan tolvårsåldern bloggar hon, från 2015 på Nöjesguiden och tidigare på Veckorevyn samt Devote. Hon videobloggar även regelbundet på Youtube. Hösten 2013 hade hon en talkshow på Kanal 5 Play, där hon intervjuade gäster och hade humoristiska sketcher. Hon belönades 2013 med priset Årets Vloger (Årets videobloggare) vid Blog Awards 2013.

Henry ledde Melodifestivalens ”Uppsnack” och ”Eftersnack” 2014, där hon intervjuade vinnaren/vinnarna och gäster på SVT Play före respektive efter varje tävling, och 2014 ledde hon Guldtuben-galan, en gala som ordnas av Youtube-nätverket Splay, där pris delas ut till Sveriges bästa Youtube-stjärnor. Inför valet 2014 medverkade Clara Henry i SVT Humors program Valfeber

I juni 2015 var Henry sommarvärd i Sveriges radios program Sommar i P1. I september 2015 utgavs Henrys bok Ja jag har mens, hurså? 2015 var Clara resande reporter i Musikhjälpen, där hon reste till Filippinerna för att möta familjer som drabbats av tyfoner.

clara-calle

En ”parantes” om hår under armarna, som media observerat.
”Hejdå håret! I övermorgon åker vi på turné och nu rakar jag mig. Jag har ägnat veckor (på riktigt) åt att fundera på om jag ska behålla mina håriga armhålor under mello eller inte. Å ena sidan: det växer där, det är kul att mina obefintliga rakningsrutiner är provocerande för vissa (medan ingen äcklas av Hasses skägg liksom) och om jag har tur kanske någon får en tankeställare. ///

Och det känns tråkigare än vad det orakade alternativet känns roligt. Jag vill bli bedömd för min prestation som programledare, inte för mitt utseende. Så nu är jag babylen under armarna! Men inte för er skull, ni hårrädda knäppisar. För min egen skull. För att jag ska kunna äga i TV utan att distraheras av puckon. Och för att jag tycker det är nästan lika trevligt med rakade armhålor som orakade.”/// Tuff tjej!  🙂

Hon har enligt egen uppgift haft ganska många olika förhållanden. ”Jag har inte varit kär i alla, och det blir så påtagligt när man blir kär på riktigt, som jag är nu!” läste vi nyligen. Pojkvän är Carl ”Calle” Larsson (på en bild syns paret).

Clara syns ikväll i Sista Chansen, 4/3-17. Programmet som överlevt det mesta, Mello har alla egen syn på. Bra? Dåligt?

Källor:
sv.wikipedia.org
expressen.se
aftonbladet.se
hant.se
youtube.com

Foto (med pojkvännen):
Karin Törnblom/Ibl

intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.