Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Söndagsskolflickan från Sollentuna, Malin Arvidsson, blev skådespelare…

malin1

Arne Dahls TV-serie visade en Malin Arvidsson som polis och gav oss en talang med mersmak, skönheten inte att förglömma. Malin har setts i filmroller ex. Tysta leken (2011), Ett tyst barn (2010), Psalm 21 (2010), 183 dagar (2009). Flera av Dahls och de sista två: 2016 – Zon 261 och 2016 – Vitt skräp.

Malin Kristina Edla Sofia Göstasdotter Arvidsson, född i februari 1978 i El Salvador, är en svensk skådespelare och dansare, boendes i Stockholm, i lägenhet i Gamla Enskede. En dotter, Alfonsina, på ca 10 år och har/haft katt-er. Sångrösten – är mezzosopran.

Om sin uppväxt? ”Kyrkan var viktig för mig på många sätt. Mamma
var informatör i Svenska kyrkan och troende, pappa författare och ateist, men de fungerade alldeles ypperligt ihop. Vårt hem var en plats för trevliga och spännande diskussioner.”

Citat Malin:
”I dag vill jag inte binda mig vid någon speciell religion eller -ism. Men jag vårdar min gudstro och anser att Jesus är en viktig förebild när det gäller förlåtelse och kärlek.”

Efter många år som dansare och teaterskådespelare fick Malin fått sitt stora genombrott med en av rollerna i SVT:s Arne Dahl-filmatisering ovan. I rollen som polis hette hon – Kerstin Holm.

Hon är av latin/spanskt ursprung, adopterades till Sverige 1978. 168 cm lång, vikt 59 kg och hårfärg – svart, bruna ögon. Var sambo med Max Fabian Juras. Hon har försörjt sig på scenen sedan hon var 16. Uttryckte 2015 att hon var ”bränd” och ville vara singel.

malinambarna

Vid Stockholms Stadsteater 2006 – 2009 och utbildning Academy of Music and Drama – vis Göteborgs Universitet och – Calle Flygare Teaterskola 2001 – 2003.

Och som sagt, en kvinna med power och drömmar.
”Jag vill åka transsibiriska järnvägen med min dotter och hoppa av och rida genom Mongoliet till Tibet.” På ena bilden med dottern.

Källor:
sfi.se
se.linkedin.com
arbetarbladet.se
imdb.com
sv.wikipedia.org
expressen.se
hant.se

intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.