Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Duktiga Hilary Swank, en outsider som kan ses i många filmer, har två Oscar…

hilary-swank6

Hilary föddes i Lincoln, Nebraska, 30 juli 1974, mamman Judith Kay (Clough), sekreterare, dansare och fadern Stephen Michael Swank, som tjänstgjorde i nationalgardet och resande också som försäljare. Efternamnet ”Swank”, ursprungligen ”Schwenk”, är av tyskt ursprung.

Hennes mormor, Frances Martha Dominguez, var av mexikansk härkomst, och hennes andra rötter inkluderar tyska, engelska och skotska. Hon har en bror Daniel, som är åtta år äldre än hon. Swank kommer från mycket knappa omständigheter och växte upp på en husvagnscamping, en så kallad trailer park, i Bellingham, Washington. Hon flyttade dit som litet barn från Lincoln. Jobbigt som liten på grund av sin ADHD och – även som hon sagt bristande intresse.

”Jag kände mig som en sådan outsider. Jag kände inte att jag passa in. Jag visste inte ens om lärarna ville ha mig där. Jag kände precis som jag inte sett eller förstått något.”

Hon har tävlat i Junior-OS i simning och – hon var högt rankad i gymnastik.
Swank gjorde sin filmdebut i en mindre roll för Buffy the Vampire Slayer , innan hon gjorde sin genombrottsroll i den fjärde delen av The Karate Kid serien, Karate Kid 1994.
Hilary är en tvåfaldigt Oscarbelönad amerikansk skådespelare; bästa kvinnliga huvudroll i Boys Don’t Cry (1999) och Million Dollar Baby (2004).

Män har funnits, hon gifte sig med Chad Lowe i september 1997 och de – skilde sig den 1 november 2007. Under 2006 började Swank dejta sin agent, John Campisi, men det tog slut sommaren 2012. Och så i mars i år, 2016, meddelade Swank sin förlovning med sin pojkvän Ruben Torres, en finansrådgivare och tidigare professionell tennisspelare. De två hade varit tillsammans sedan 2015.

Hilary-Swank11

I juni 2016 bekräftade en närstående att de också avslutat sitt förhållande. Kärleken är svår att dela, i kändisvärlden där man ofta är borta från hemmet så verkar det vanligare.

Det senaste är att hon är med i rollistan för Steven Soderberghs nästa film ”Logan lucky”.

Hilary-Swank22

En personlig och duktig skådespelare, jag märkte det i filmen, ett starkt drama från 2013, Mary and Martha, som jag kan rekommendera se en gång.

Källor:
imdb.com
en.wikipedia.org
hellomagazine.com
svd.se

intressant.se/intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.