Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Tipsvinkarna V75 Solvalla 28/5 och 29/5-16, Elitloppshelg!

oasisb

Jag börjar med lördagen 28 maj, toppenlopp.
Tankar och tips om V75 denna veckan – billigt och bra. Tipsat på spelsajt tidigare, kanonlopp – nu med Elitlopps-feber 🙂 Två dagars tips i följd.


AVD 1:
Storfavoriten nr 5 struken öppnar upp loppet. Man kan chansspika 2 Roses Glory som kan spetsa, har fin form oavsett. Vill man öka är två givna, 9 Windy Ways kan vinna!!!
Min topprank: A: 2 B: 9-3-6-10-7-4

AVD 2:
2 Talassio är favorit, bra spår och form med i topp liksom kanonen 7 Wasa Warrior jag tror mer på, fast spåret är sämre. På bakspår finns någon man kan ta med om man har råd.
Min topprank: A: 7-2  B: 10-3-9-5-8

AVD 3:
Silverloppet med final har två, tre som tippas, men i övrigt risk för skräll. Jag tror 6 Takethem med Steen Juul kan vinna före 5 Next To None Sib som har tre raka vinster och Björn Goop. Luringen är 10  Al’s Winnermede som Kontio väljer före 4 Sir Ratzeputz som också är på topp.  
Min topprank: A: 6-5 B: 10-4-11-1-2

AVD 4:
2 Eldrick Boko med Takter har nu innerspår (nr 1 struken), ser ut som spets och slut. 11 Le Miracle är favoriten som är mycket kapabel, men lär få tuffare resa vilket avgör valet.
Min topprank: A: 2 B: 11-3-4-12

AVD 5:
6  Basic har två raka för Björn Goop och jag spikar även om en felfri 7 Angel Rain kan försöka knäcka ledaren och en tredje – överraskar? 15 Jetset skräll som kan spurta snabbt!
Min topprank: A: 6  B: 7-1-15

AVD 6:
Bronsfinalen med några jämna och bra hästar, min vinnare på kapacitet är 3 Fossens Bonus med Magnus Jakobsson, en segerstaplare, 5 King Sir är stark och jämn, haft otur så värd en vinst, bör med. I övrigt? Streck kan löna sig.
Min topprank: A: 3 B: 5-6-2-1-4-9-7

AVD 7:
En härlig avslutning med Harper Hanovers lopp över dryga 3 varv – vem ska vinna? 11 Sauveur är en kanon som vinner, enormt duktig och Lindblom förtjänar framgångar! MEN det är många grymt bra, 14 Bird Parker, en fransos som på hemmaplan visat sig enormt bra (ska med). Ett par till om du har pengar kvar 🙂
Min topprank: A: 11 B: 14-13-12-5-15

Systemet –  chansar då spikarna är favoriter.
24 rader = 12 kronor.

AVD 1: 2 Roses Glory
AVD 2: 7-2

AVD 3: 6-10-4
AVD 4: 2 Eldrick Boko

AVD 5: 6  Basic
AVD 6: 3-5
AVD 7: 11-14


Elitloppsdagen 29/5 med V75 – 29 maj, toppenlopp..

AVD 1:
Treåringar – 5 Makethemark har visat sig kunna en hel del och 6 Borups Powerful har två raka segerlopp i år. Kan räcka!
Min topprank: A: 5-6 B: 9-1-2

AVD 2:
2640 meter och voltstart. Mycket svårt lopp bena ut, många kan vinna. 15 Bullyoung gästkörs av Åke Svanstedt och Berghs träning är skräll! 8 Ready Ribb är en favorit med trist spår 1 Bula Bula Am har startat året bra, streck bra! Ta gärna några mer.
Min topprank: A: –  B: 15-8-1-5-10-11-2-3-12-6-13

AVD 3:
Elitloppet Benders, Försök 1 – min slutvinnare startar här och jag tror den vinner här med. 3 Propulsion har imponerat enormt på slutet och Örjan. Obs 7 Your Highness är struken fredag!!!  2 Resolve har bra rykte från USA med Svanstedt, reser väl ej i onödan, men tveksamt hur klassen på motståndet varit däröver. 4 Timoko kan få en bra position och Björn Goop van köra. I övrigt jämnt, spår och – hur ser det ut efter start? Till final? 3-2-4-1.
Min topprank: A: 3 B: 2-4-1-5

AVD 4:
Elitloppet Benders, Försök 2. Här lär det gå undan från start, risken att någon tar slut på kuppen. Jag tror nummer 1-7 kan vinna. 2 Nuncio är stor favorit och jag sätter den först, men är ej säker, fast tror Örjan K blir plus. 3 On Track Piraten har absolut toppform, final och kan kanske vinna här med. 1 Royal Fighter spetsar nog, med till final. 4 Un Mec d´Heripre och 5 Call Me Keeper vet vi ej om hur de kommer fungera här, men spännande. 6 BBS Sugarlight kan hamna illa till från start, 7 Magic Tonight är laddad för uppgiften och vilka som blir finalister är osäkert. Jag tror 2-3-7-1.
Min topprank: A: 2 B: 3-7-1-4-5-6-

AVD 5:
Elitkampen med 12 kallblod, häftigt lopp! Jämnt och öppet spelbart, 9 Tekno Odin är ju stjärnan som haft en del problem, spår nio inte så bra. Finska 4 Vitter är favoriten att slå, har gått 20.9 på kort, 8 Jokivarren Kunkku, också finsk, med Kontio, 19.5 – dessa två lockar mest. 1 Fjord Jerven kan vara näst bästa norsken, 11 Odin Tabac bästa svenska ekipage, svårt.
Min topprank: A: 4-9  B: 8-1-11-3-7

AVD 6:
4-åringar ska ut, 5 New Muscle Ås bör ta hem detta, kanske spets och slut.
Min topprank: A: 5  B: 4-1-10-6

AVD 7:
En avslutning, Fyraåringseliten och en halv miljon till vinnaren! 2 Pinkman ska tävla barfota och med jänkarvagn, precis som vid segern i Hambletonian, vunnit 20 miljoner och spikas!
Min topprank: A: 2 B: 10-3-5-1

Systemet –  36 rader = 18 kronor.

AVD 1:  5-6
AVD 2:  15-8-1

AVD 3:  3 Propulsion
AVD 4:  2-3

AVD 5:  4-9-8
AVD 6:  5 New Muscle Ås
AVD 7:  2 Pinkman

Lycka till och lägg till egna hästar!

intressant.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.