Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Tipsvinkarna V75 Gävle 21/5-16

Tankar och tips om V75 denna veckan just före. Kort-tips – mycket fina lopp och nu börjar Elitlopps-febern härja 🙂

AVD 1:
Jag börjar med en spik, 1 Seedorf O.M.F. som kan spetsa och leda runt om, dock ovan vid voltstart. Tråkigt är att väldigt många spikar så garderar du kan det ge bra värde. Erik Adielsson sköter styrningen och det bör ge ”guld”.
Min topprank: A: 1 B: 6-3-7-12-2

AVD 2:
6 Tellmeastory och Heiskanen ska kunna vinna, mycket bra senast vid seger. 4 Scarlets Mirakel kan ta ledningen, tränare Norman nöjd, en luring!
Min topprank: A: 6 B: 4 –11-7-10-3-2-1

AVD 3:
Silverloppet har en stor favorit som många spikar, men jag tänker ha två stycken. 4 Jeppas Maxi blev fast senast bakom en trött häst, då i Finland, kan kanske spetsa och då blir han svårfångad. Min gardering är på ännu en med Heiskanen, 9 Fridericus som kan allt om det klaffar.
Min topprank: A: 4-9 B: 5-2-1-7

AVD 4:
DubbelCupen, Final, kallblod och flera med chans. Först streck på Björn Karlsson och 12 Tangen Haap, vinnarvan. 7 Skummis, segermaskin med JO Persson – alltid med i topp, streckas tidigt. Luringar, en är 11 Björs Viking, med Kihlström, var senast överlägsen, 10 Art Nokkve, i ny regi, kan vara med i topp, även de rankade. 13 Monster Monsun skräll!
Min topprank: A: 12-7 B: 11-10-13-1-15

AVD 5:
Klass 2 lopp, kanske en duo kan räcka? Möjligen tre 🙂 7 Ceasar Sisu med Kontio, en kanon, 5 M.T. King of Cash bra, tränaren snackar form, kanske 4 Cash A Cheque Em – ny hos Stig H Johansson. Ska räcka.
Min topprank: A: 7-5 B: 4-2-8-6

AVD 6:
Ett öppet försök till Diamantstoet. Robert Bergh en favorit jag chansar spika, annars krävs många. 5 Adrians Girl har Robban tvingats köra då han deläger hästen som har toppform!
Min topprank: A: 5 B: 14-15-9-7-11-13

AVD 7:
Sista avdelningen och vinnaren får en biljett till Elitloppet 2016, kanske någon mer? Kanonfint lopp och faktiskt öppet, går ex Kolgjini fram och trycker på tidigt med sin 8 Mosaique Face som är ett bud, kan någon skrälla därbak. Om – det går för fort. 2 Magic Tonight vann Elitloppet förra året, här tror jag Kihlström kan avgöra med ett starkt sista varv. 1 Nimbus C.D. är fredag klar favorit, en snygging som nu får Erik Adielsson och kan kanske försvara ledningen. Bakifrån kan 9 Food Money i toppform få loppet och avgöra sista biten, skräll! Någon till kan behövas…
Min topprank: A: 2-1 B: 9-8-3-10-6

Systemet – 16 rader = 8 kronor!!!

AVD 1: 1 Seedorf O.M.F.
AVD 2: 6 Tellmeastory

AVD 3: 4-9
AVD 4: 7-11

AVD 5: 7 Ceasar Sisu
AVD 6: 5 Adrians Girl
AVD 7: 2-1-9-8

God tur ❤

 Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.