Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Tipsvinkarna V75 Umeå 23/4-16

TonicBjörklund

Tankar och tips om V75 denna veckan. Rätt kul omgång i norr. Mycket Erik Adielsson, Örjan Kihlström och Ulf Ohlsson. Rött är genomgång efter – loppen.

Om man haft turen valt rätt enligt ranking hade 7 rätt suttit på 40 rader dvs 20 kr. Rankade vinnarna var: 1-1-4-1-1-2-5 två spikar satt och två rankade etta.

AVD 1:
Ett rätt öppet voltlopp. 6 Bravo Navarone ska kunna vinna, kapabel och ett bra motlir är nr 1  Above All Ås som kan spetsa. 3-4 hästar känns tryggare 🙂
Min topprank: 6-1-7-2-9-12

AVD 2:
Kallblodslopp där en duo bör räcka, annars är det skräll på g. Topphästen 1 Tekno Odin får nu igen proffskusk och är med och fightas med nr 2 Fjord Jerven som har fin form, bra senast.
Min topprank: 1-2-8

AVD 3:
Guldloppet med en del nya namn, som väljer resa norrut. 1 Ventash kan rusa iväg, men är han kontrollerbar är han nog bäst. Berghs båda hästar är jämna, 6 Rocky Winner och 8 Corky kan mycket i sina bästa stunder, 9 Cool Keeper kapabel, men årsdebut och han ska tagas lugnt.
Min topprank: 1-7-6-11-8-9

AVD 4:
Favorit och chansspik på nr 6 Calle Laday, tränaren nöjd, ”Läget passar och sköter
han sig måste han ha chans att vinna”.
Min topprank: 6-3-9-2-1-2-10

AVD 5:
7 Propulsion är en kanon, dagens spik, emot kan ev. vara banan. Möter överkomligt motstånd.
Min topprank: 7-9-5-1-4

AVD 6:
Fint femåringslopp, 9 startande varav tre kanoner. 3 Volstead, med Ö. Kihlström är bud ett, ”var ruggigt bra i årsdebuten och han borde dessutom gå framåt med det loppet i kroppen”, säger stallet. 7 Daley Lovin, E. Adielsson, är duktig, kan få gå i dödens, risk för ev. problem med banan, 5 Michelangelo Ås är snabb, 1 Al Dente gillar jag, men här en skräll.
Min topprank: 3-7-5-1-2.

AVD 7:
Sista avdelningen och Erik A kör min vinnare 3  Reorder satt fast i V75-finaler senast och formen är där, 8 Magnifik Brodde är en toppenhäst med trist spår, men lurig, nr 2 Voulez Vous är jämn och bra läge.
Min topprank: 3-8-2-9-10.

Systemet – blir en mix av favoriter och på chans.
Använd gärna egna reserver. 48 rader dvs 24 kr.

AVD 1: 6-1
AVD 2: 1-2

AVD 3: 1-6-8
AVD 4: 6 Calle Laday

AVD 5: 7 Propulsion
AVD 6: 3-5
AVD 7: 3-8

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.