Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

V75 Kalmar tips 12/3-16

Max Prix.jpg

Max Pride med Anders Svanstedt

Tipsvinkarna
V75 Kalmars travbana 12/3-16

AVD 1:
2 Toddler kan vara spikbud på sin vinnarinstinkt, emot är risken för galopp. 4 Oki Doki Face har form och läge, bud. 1 Frankie Brodde är jämn och bra.  6 Delicious Brown är kul drag, kan en hel del, ny kusk.
Min topprank: 2-1-4-6-12-3

AVD 2:
Diamantstoet ser jämnt ut med 15 startande. Bra med garderingar, 14 Steady Brodda favorit och alltid med där framme, läget emot. 11 Lovely Sky från formstall.
Min topprank: 14-11-9-15-13

AVD 3:
Gulddivisionen och ett a-lag och ett b-lag. En eller flera?
7 Alfas da Vinci är en kanon som gillar lång distans mycket, men är så bra att det ska gå bra här och man kan spika om man ej vill dubbla med 6 Nahar som Bergh tror på. 9 Orecchietti har klass och jag hoppas på skräll.
Min topprank: 7-6-11-9

AVD 4:
Långlopp över tre varv. 13 Dernier Viking är enormt stark och kör Ingves framåt i tid en möjlig spik. Men jag ska ju våga? Jag tror 5 Bula Bula Am kan bjuda motstånd 40 meter före.
Min topprank: 13-5-12-11-4

AVD 5:
Öppet lopp, men 5 Roses Glory tror jag vinner! Senast  V75-seger, nu högre klass men form brukar slå klass. Såg han var favorit nu torsdag, lite trist. Nr 3 Folli är duktig och Fredrik Perssons reklamhäst, med bland de tre, 1 Orakel Face kan spetsa för Kolgjini och säljer sig då dyrt. Vi chansar väl? Spik på nr 5 😀
Min topprank: 5-1-3-6-7

AVD 6:
1 Buzz Mearas storfavorit som kan spetsa och hästen har ej startat på länge, men Kolgjini snackar om att den är fin i träning så spik! Emot är spåret OM den blir kvar invändigt. 3 Mr Chicago kan skrälla liksom ett par till.
Min topprank: 1-3-6-12-9-5

AVD 7:
Sista avdelningen ser öppen ut. 3 Alleyeson med Lugauer blir min vinnare, toppenhäst med bra facit. Lite skräll 10 Counterfeightr. 6 Hank von Håleryd har toppform och bör med, men strecka på efter behag!
Min topprank: 3-6-10-1-9-8-11

Om någon undrar har jag följt travet sedan barnaår och i 3½ år skötte jag V75-tipsen på en travsajt på nätet, då tog det mer tid, men jag har lite erfarenhet 🙂 Systemet på bilden, använda gärna egna reserver.

mallkalmar

intressant.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.