Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Bella Ferraro, ung sångerska med läcker stämma från X Factor…

bellaf1

Rösten kan du höra på min länk nedan. Den tillhör Bella Ferraro som började sjunga som barn och blev medlem i the Australian Girls Choir, som femåring – som har framträtt med ”julturné i hemlandet och under turné med Oprah Winfrey” i Australien likaså. Bella Ferraro är född och uppvuxen i Sydney, New South Wales, den 20 augusti 1994.

Bella är alltså – en australiensisk sångerska som slutade på 4:e plats i X Factor Australien 2012. Hon säger sig ha påverkats muskaliskt av Bon Iver, Lykke Li, Crystal Castles och Two Door Cinema Club.

Bella släppte sin debutsingel ”Set Me On Fire” under 2012 och haft 3,7 mijloner visningar på YouTube. År 2013 kom Bella tillbaka med sin efterlängtade andra singel, ”Forgot you”.

bellaf

Set Me on Fire – sång och piano. LÄNK.
https://www.youtube.com/watch?v=mGpvpC3mjO4

Citat Bella:
”Jag har tur att jag är tuff, jag har tur att jag är väldigt stark, eftersom det som skrevs om mig var så hemskt”.

Efter The X Factor fick hon göra sina två skivor efter skivkontrakt med Sony Music Australien, men nu är hon dock ej på skivbolaget längre. Hon fortsätter att resa runt och uppträder i  Australien och har lockat fans från hela världen.

Bella_Ferraro2

Pojkvännen bör vara (2013), Tom, som arbetade med X Factor bland ljudkillarna.

Källor:
en.wikipedia.org
bellaferraromusic.com.au
top40-charts.com
celebritylistall.com
thehothits.com
famousbirthdays.com

intressant.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.