Zenzationella Människor Et Facto

Lär dig mer om allt – fakta för alla

Marie Lacoste, fru till träskjägare, alligator mest på menyn…

marielacoste

Det finns människor som lever annorlunda. Några jag fångat upp i TV är de s.k,. swamp hunters, träskjägare och vi snackar alligatorer, krokodiler. En del vinddrivna män och det finns även kvinnor – skäggigt är standard och de lever på fiske och jakt.

En familj där heter Lacoste, som klädmärket, jag ska berätta om kvinnan gift med herr Lacoste. De info som fanns finna. Hon heter Marie LaCoste från Swamp People, ålder 49 år.

Jag låter henne berätta en del själv. ”Jag är från Pierre Part, LA. Min man visade mig resultat av alligatorjakt och sedan dess har jag varit fast. Jag har jagat alligatorer under en lång tid nu. Jag är känd för de sätt som jag använder för att dra in de stora djuren, med den berömda Floater och även Gator Bomb.” Översätt själv eller gissa. ”Jag har fortfarande många fler tricks och jag älskar min livsstil det är fullt av spänning och fara, men det är mitt jobb.”

”Bredvid mitt liv av jakt och fiske är min andra passion fotografera. Jag tycker om att ta ”vilda bilder”. Jag får en känsla av frid när jag är ute bland vilda djur.”

Hon är gift med Chris Lacoste och de har 8 barn och 11 barnbarn så det finns mycket att göra i detta familjeliv. Dock varierar uppgifter då det också står de har 4 barn, Derek, Garett, Jeremy och Heather – antagligen som de har ihop – och tydligen har de även tagit hand om två av barnbarnen som deras egna, Garett Jr ca 7 år och Jeremy Jr 5 år.

De ser barnbarnen som blivande alligatorjägare. Ser man bilder så framgår att de skjuter mycket vilt, hjortdjur och annat som fisk.  Vill du skriva och kanske besöka, skriv till – Marie Lacoste, PO Box 192, LA, USA – LA som är Louisiana.

Hemorter, Pierre Part LA och Belle River, LA. Om serien,  en amerikansk verklighets-serie som sändes första gången den 22 augusti 2010. Serien följer de dag-till-dag aktiviteter för Cajuns som lever i träsken i Atchafalaya River Basin (avrinningsområde) som jagar amerikanska alligatorer att leva på bland annat.

Annat beroende på årstid är fiskar, kräftor, räkor, krabbor, tvättbjörnar och  sköldpaddor samt vilt de skjuter i skogen. Om så kika, den sänds då och då på kanal 10. Det finns även en annan serie om träskfolk som tävlar i att fånga stora malar. Udda personligheter helt klart. 😀

Källor:
missmarielacoste.com (hemsida)
imdb.com
facebook.com
whitepages.com
en.wikipedia.org

intressant.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Författare: zenzajannen

Intresserad av allt. Nyfiken sökare :)

Kommentarer inaktiverade.